به گزارش رسانه پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد (فرنا)؛ اولین بخش این مراسم، به بازدید از پایلوت استقرار تحقیق و توسعه (شاخه نوآوری) شرکت «۹۵–۹۵» مستقر در گروه صنایع غذایی دانشکده کشاورزی اختصاص یافت. در این بخش، دکتر مهدی وریدی بهعنوان مسئول مرکز، گزارشی از فعالیتها، اهداف و ظرفیتهای این پایلوت در حوزه ارتباط دانشگاه و صنعت ارائه داد.
بازدید از فبلب (FabLab) لبنی و صنایع نانوایی دانشکده، دومین بخش از برنامه بازدید بود. رئیس دانشکده کشاورزی در این بخش بهتفصیل بخشی از ظرفیتها و تجهیزات فرآوری و آزمایشگاهی دانشکده را معرفی نمود و مدیر نوآوری و مالکیت فکری دانشگاه به تشریح برنامههای مشترک در دست اجرا میان این مدیریت و دانشکده کشاورزی پرداخت. بازدید از آزمایشگاه آنالیز حسی و ارائه توضیحات تخصصی و ویژگیهای منحصربهفرد این آزمایشگاه توسط سرکار خانم دکتر محبی (مدیر شبکه آزمایشگاهها و کارگاهها) درباره نقش این آزمایشگاه در ارزیابی حسی و توسعه محصولات غذایی، سومین بخش از برنامه را شامل میشد.
پس از آن، اعضای هیئت از آزمایشگاه مرکزی دانشکده کشاورزی و آزمایشگاه جامع دانشگاه ذیل شبکه آزمایشگاهها و نیز آزمایشگاههای گروه صنایع غذایی در ساختمان آزمایشگاههای دانشکده بازدید کردند. در این بخش، دکتر سحر ملازاده به تشریح امکانات، تجهیزات و خدمات این مجموعه آزمایشگاهی پرداخت.
در بخش پایانی برنامه، هیئت از ساختمان تشکلها که بهزودی با نام «فامینوفارم» رونمایی و بهعنوان هاب نوآوری و فناوری دانشکده کشاورزی فعالیت خواهد کرد، بازدید کرد. این پروژه، مهمترین همکاری مشترک سال جاری دانشکده کشاورزی و مدیریت نوآوری و مالکیت فکری است که بهزودی به بهرهبرداری میرسد. فامینوفارم بهعنوان بزرگترین مرکز نوآوری دانشگاهی، امکاناتی همچون فضای کار اشتراکی و فضای کار اختصاصی هستههای نوآور و سایر زیرساختهای موردنیاز برای استقرار هستههای نوآور را داراست.
رئیس دانشکده کشاورزی ابراز امیدواری کرد با همکاری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، فامینوفارم در مدت زمان کوتاهی فعالیت خود را آغاز نماید. مدیر نوآوری و مالکیت فکری دانشگاه نیز با تأکید بر نقش مراکز نوآوری خاطرنشان کرد راهاندازی مراکز نوآوری تقاضامحور میبایست در تمامی دانشکدهها اجرا و مورد تأکید قرار گیرد و از عزم این مدیریت برای گسترش فرهنگ گفتمانی نوآوری در سطح دانشگاه سخن گفت.



















دیدگاهها